“What it means to be young to the end”: a discursive analysis

Authors

DOI:

https://doi.org/10.18364/rc.2023n64.1317

Keywords:

Discourse, Elderly, Young, Media, Ideology

Abstract

Our goal in this paper is to analyze a report in Veja magazine that deals with the topic of old age. To do this, we use the theoretical assumptions of discourse analysis of French orientation (AD), with the aim of analyzing the possible meanings of the discourse that the media conveys about aging in contemporary society. Thus, we found that there is a representation that old is simply everyone. Analyzed in the report, while promoting the ideal elderly who are willing to have an active life; also ends up being a marginalized topic, idle, idle, time and voice to reveal.

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Author Biographies

Silvane Aparecida de Freitas, Universidade Estadual do Mato Grosso do Sul (UEMS)

Cumpriu estágio de pós-doutorado em linguística Aplicada pela Unicamp de Campinas. Doutora em Letras pela Unesp/Assis. Docente sênior do mestrado em Educação da Universidade Estadual de Mato Grosso do Sul, unidade de Paranaíba.

Hellen Ferreira da Silva Alves dos Santos, Universidade Estadual do Mato Grosso do Sul (UEMS)

Mestranda em Educação da Universidade Estadual de Mato Grosso do Sul. Já atuou como professora em diversas escolas públicas e particulares, atualmente atua como assistente social do Cras Maria Felix da Silva- Lourdes. Recentemente concluiu a especialização em Docência em Ensino fundamental, médio e superior na Instituição FAEC/Instituição: Instituto de Ensino São Francisco-IESF/FAEC/UNIJALES.

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Published

2023-02-17

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Articles